• Profesor:
  • Asociado
  • Especialidades:
  • Marketing
  • guesalaga@uc.cl

Asesor en Marketing y en Educación Acemark Ltda., además ha sido consultor de negocios en importantes empresas, tales como: Pfizer, LUN, BCI, Falabella, entre otras.

EDUCACIÓN Y ÁREAS DE INTERÉS

Ingeniero Comercial y MBA UC; Ph.D. in Marketing, Goizueta Business School, Emory University, Atlanta, EE.UU.

PUBLICACIONES (18)

2019 | Journal of Business and Industrial Marketing | Ruiz-Alba, J.

Interfunctional coordination: the role of digitalization

2019 | Journal of the Academy of Marketing Science | Arunachalam, S.

New product introductions for low-income consumers in emerging markets

2018 | Industrial Marketing Management | Guesalaga, R.

Which resources and capabilities underpin strategic key account management?

2015 | Journal of Business and Industrial Marketing | Guesalaga, G.

When do salespeople pursue and win deals? A two-stage model of sales opportunity outcomes

2013 | Revista Administración y Economía UC | Guesalaga, R.

El Uso de Social Media en la Gestión de Ventas

2012 | Revista Administración y Economía UC | Guesalaga, R.

Tendencias y Prácticas de Venta en Chile y el Mundo

2011 | Journal of Personal Selling and Sales Management | Guesalaga, R.

Cultural Intelligence in Cross-Cultural Selling: Propositions and Directions for Future Research