• Profesor:
  • Asociado
  • Especialidades:
  • Marketing
  • guesalaga@uc.cl

Decano de la Facultad de Economía y Negocios, y de la Facultad de Ingeniería, de la Universidad Finis Terrae. Profesor Asociado UC. Consultor de empresas. Anteriormente se desempeñó como profesor de Cranfield University, Reino Unido. Director del Sales Director’s Programme.

EDUCACIÓN Y ÁREAS DE INTERÉS

Ingeniero Comercial y MBA UC; PhD en Marketing de Goizueta Business School, Emory University, EEUU. Post Graduate Certificate en Academic Practice en Cranfield University, Reino Unido.

PUBLICACIONES (18)

2019 | Journal of Business and Industrial Marketing  |  Ruiz-Alba, J. ,  Guesalaga, R. ,  Ayestarán, R. ,  Morales Mediano, J.

Interfunctional coordination: the role of digitalization

forthcoming | Journal of the Academy of Marketing Science  |  Arunachalam, S. ,  Bahadir, S. C. ,  Bharadwaj, S. G. ,  Guesalaga, R.

New product introductions for low-income consumers in emerging markets

2018 | Industrial Marketing Management  |  Guesalaga, R. ,  Gabrielsson, M. ,  Rogers, B. ,  Ryals, L. ,  Cuevas, J.

Which resources and capabilities underpin strategic key account management?

2015 | Journal of Business and Industrial Marketing  |  Guesalaga, G. ,  Kapelianis, D.

When do salespeople pursue and win deals? A two-stage model of sales opportunity outcomes

2013 | Revista Administración y Economía UC  |  Guesalaga, R. ,  Kapelians, D.

El Uso de Social Media en la Gestión de Ventas

2012 | Revista Administración y Economía UC  |  Guesalaga, R.

Tendencias y Prácticas de Venta en Chile y el Mundo

2011 | Journal of Personal Selling and Sales Management  |  Guesalaga, R. ,  Hansen, J. ,  Singh, T. ,  Weilbaker, D.

Cultural Intelligence in Cross-Cultural Selling: Propositions and Directions for Future Research