Consultor de empresas en áreas de Predicción de Demanda, Modelos en Marketing, Marketing, Gestión del Valor del Cliente y Data Mining.
Estadístico, UC; M. Sc. Economía, U. de Chile; M. Sc. Estadística, London School of Economics, University of London; Ph.D. Estadística, London School of Economics, University of London.
Imparte cursos en pregrado y MBA-UC tales como Investigación de Mercados, Predicción de Demanda y Métodos Cuantitativos.
2021 | EPIDEMIOLOGIC METHODS | Marshall, P
forthcoming | Higher Education Research & Development | Marshall, P.
Contribution of open-ended questions in student evaluation of teaching
2022 | INTERNATIONAL JOURNAL OF MARKET RESEARCH | Marshall, P
A Latent Allocation Model for Brand Awareness and Mindset Metrics
2018 | Safety Science | Singer, M. , Marshall, P. , Hirmas, A.
Heinrich’s pyramid and occupational safety: A statistical validation methodology
2015 | Marketing Letters | Marshall, P.
A Simple Heuristic for Obtaining Pareto/NBD Parameter Estimates
2013 | Journal of Business Research | Marshall, P. , Dockendorff, M. , Ibáñez, S.
2013 | Journal of Gambling Studies | Marshall, P. , Guesalaga, G.
Segmentation in Low-Penetration and Low-Involvement Categories: An Application to Lottery Games
2008 | Estadística | Marshall, P. , Darrigrandi, F.
El coeficiente de correlación en modelos estructurales de series cronológicas
2008 | Journal of Consumer Marketing | Pitta D. , Guesalaga R. , Marshall P.
The Quest for the Fortune at the Bottom of the Pyramid: Potential and Challenges
2008 | Journal of Consumer Marketing | Guesalaga R. , Marshall P.
03/08/2020 | El Mercurio | Columna de Pablo Marshall en El Mercurio: El efecto de la cuarentena en los contagios
Marshall, P.